FAQ
Voordelen van een tijdelijke ruimte
Je hebt veel voordelen als je van een tijdelijke ruimte gebruikmaakt. Veel flexibiliteit, zo ben je niet voor jaren gebonden aan een contract met hoge kosten, wat in de regel wel het geval is bij commerciële verhuur. Daarnaast profiteer je van lage maandlasten. Vaak bevinden zich veel gelijkgestemden in één pand waardoor kruisbestuiving of een vergroting van de aanloop kan plaatsvinden. Uiteraard zijn er ook bepaalde spelregels gebonden aan het gebruik:
- Je moet ook snel kunnen verhuizen indien dit gevraagd wordt
- Geen belettering op de gevel zoals (eigen) naam aanduidingen
- Geen (huis)dieren
- Geen (geluids)overlast
- Je betaalt een borg van twee maanden huur
- Niet rookbeleid in de gebouwen (conform wet brandveiligheid)
- Geen evenementen of festiviteiten (tenzij in overleg een vergunning daarvoor is aangevraagd)
- Opzegging is uitsluitend mogelijk per de 1e of 15e van de maand.
24/7 servicedesk van NEST/
De servicedesk van NEST/ staat altijd paraat voor de gebruikers van tijdelijke ruimtes. Problemen, klachten of mankementen kunnen worden gemeld bij de servicedesk.
Hoe meld ik een mankement?
Wij nemen uitsluitend meldingen in behandeling die via dit formulier worden ingevuld. Heb je een klacht? Mail dan naar hello@nestspaces.nl. Waar mogelijk zorgen wij voor passende maatregelen. Houd er rekening mee dat het in sommige gevallen even kan duren voor er een oplossing is, omdat dit bijvoorbeeld via de eigenaar moet gaan. Voor spoedeisende gevallen zijn we 24 uur per dag, zeven dagen per week bereikbaar via ons noodnummer: 023 760 1200
Zo meld je een mankement:
1. Open meldingenformulier
2. Download het formulier door rechtsboven op het ‘download’ icoon te klikken
3. Open het formulier vanuit de computer en vul deze in
4. Sla het formulier op en mail deze naar servicedesk@beheer.nl
Veelgestelde vragen
NEST/ biedt oplossingen voor het onderhoud van leegstaande panden. Dit betreffen ontwikkelingspanden die op de agenda staan voor sloop, of panden die voor langere tijd in de verhuur of verkoop staan. Projectontwikkelaars vragen ons hun objecten te beheren tussen de tijd van aankoop en ontwikkeling op basis van anti-kraak. Dit betekent voor jou: betaalbare ruimtes met een opzegtermijn van 14 dagen vanuit beide partijen (afhankelijk van het project kan de opzegtermijn ook 28 dagen zijn).
Het is nodig een brandpreventiepakket aan te schaffen, omdat wij met oude panden te maken hebben waar vaak geen (of geen goed werkend) brandalarm aanwezig is. Veiligheid staat bij ons hoog in het vaandel. Middels het brandpreventiepakket willen we de veiligheid van jou en anderen in het pand bewaken. Wij controleren binnen een week na de sleuteloverdracht of de brandmelder correct geplaatst is.
Om jouw spullen veilig achter slot en grendel te kunnen opbergen moet er een nieuw slot komen op jouw ruimte. Wij plaatsen een cilinder in de deur en laten bijpassende sleutels maken. Een kopie van deze sleutels komt bij ons op kantoor te liggen. Om dit te kunnen bewerkstelligen brengen wij € 15,- excl. btw in rekening.
Wanneer je van ons een tijdelijke ruimte in gebruik neemt, krijgen wij er een aantal taken bij. Zo moeten al jouw opgestuurde documenten worden nagelopen en gecontroleerd, de overeenkomst moet worden opgemaakt, je wordt geregistreerd in ons systeem en er wordt iedere maand een factuur gestuurd. Voor deze taken rekenen wij eenmalige administratiekosten.
Het is gebruikelijk om 1 of meer keer de maandelijkse betaling als borg te hanteren. Bij NEST/ rekenen wij 2 keer de maandelijkse betaling als borg. Dit is zo vastgesteld binnen onze organisatie en daar geven wij geen uitzonderingen op.
Deze termijn is marktconform voor leegstandbeheerders. Zo is het bij vaste verhuur bijvoorbeeld gebruikelijk om de borg binnen 6 maanden terug te betalen.
Iedereen in Nederland is BTW-plichtig, op een aantal uitzonderingen na. Sommige stichtingen of zorginstituten betalen geen BTW. Indien dit het geval is, kan er in de overeenkomst worden afgesproken een BTW-compensatie te verrekenen. Iedere situatie is uniek, onze commercieel medewerkers zoeken graag naar een passende oplossing voor jou.
Wij kunnen geen termijnen geven voor hoelang de ruimte beschikbaar zal zijn. De enige garantie die wij kunnen geven is de 14 dagen opzegtermijn. Speculaties over de verblijfsduur in ontwikkellocaties zijn nooit harde garanties.
NEST/ plaatst vaak meerdere ondernemers in een pand. Het is belangrijk om jezelf in te dekken wanneer je per ongeluk (direct of indirect) schade veroorzaakt aan de spullen van anderen. Zoals we allemaal weten: een ongeluk zit vaak in een klein hoekje. Daarom vragen wij een bewijs van je aansprakelijkheidsverzekering voordat we een overeenkomst afsluiten.
Als er een cv-ketel aanwezig is in je ruimte, kun je dit probleem bij ons melden. Wij pakken het dan op. Als het gaat om een geiser en gaskachel, ben je zelf verantwoordelijk voor onderhoud en herstel. Laat problemen met een geiser of gaskachel altijd door een professional oplossen! Kleine fouten kunnen grote gevolgen met zich meebrengen.
Controleer eerst de stoppenkast. Stroomuitval wordt meestal veroorzaakt door een gesprongen stop of schakelaar. Check ook de aardlekschakelaar. Als het probleem niet in de meterkast zit, kun je nagaan of er een storing is bij Liander. Pas als dit is uitgesloten, is het raadzaam met NEST/ contact op te nemen.
Urgente melding? Je kunt ons 24 uur per dag bereiken op: 023-7601200.
Indien er brand is bel je uiteraard eerst 112.
Wat zijn urgente problemen:
- Lekkage
- Inbraak
- Glasbreuk
- Vandalisme
- Overlast
- Brandgevaarlijke situatie
Wat zijn niet-urgente, technische problemen:
- Lekkende kranen
- Kapotte verlichting
- Verstopping
- Doorgeslagen stoppen
- Achterstallig onderhoud